ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی

*وب سایتی در راستای فرهنگ شهادت و ایثار . شهدای قرقی مشهد مقدس *مرگ برای ما ننگ بود - شهادت میراث و افتخار ماست *

ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی

*وب سایتی در راستای فرهنگ شهادت و ایثار . شهدای قرقی مشهد مقدس *مرگ برای ما ننگ بود - شهادت میراث و افتخار ماست *

ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی

*پاسدار شهید حاج رضا محمدی قرقی*
- موسس و فرمانده پایگاه امام رضا علیه السلام
- فرمانده حفاظت مقر سیلو سنندج
- فرمانده تخریب گردان عبدالله، تیپ ۱۸ جوادالائمه

  • اولین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی جمعه ۱۳۹۰/۱۰/۱۱ همزمان با شهادت حضرت رقیه علیها السلام در مسجد ابوالضلی قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • دومین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی جمعه ۱۳۹۱/۱۰/۱۵ همزمان با اربعین حسینی در مسجد ابوالضلی قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • سومین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی پنج شنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۲ همزمان با شهادت امام رضا علیه السلام در مسجد ابوذر قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • چهارمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی سه شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ همزمان با شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در مسجد امیرالمومنین علیه السلام قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • پنجمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۰ همزمان با ولادت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد جامع قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • ششمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و  شهدای گرانقدر قرقی مشهددر روز  پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۰۹ همزمان با روز حماسه ۹ دی روز بصیرت در مسجد جامع قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • هفتمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و ۳۸ شهید گرانقدر قرقی مشهددر روز  جمعه ۱۳۹۶/۱۰/۰۸ همزمان با روز وفات حضرت فاطمه المعصومه سلام الله علیها در مسجد الزهرا قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • هشتمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و ۳۸ شهید گرانقدر قرقی مشهد در آستانه سی و سومین سالگرد شهادت پاسدار شهید حاج رضا محمدی قرقی و همزمان با روز بصیرت و ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در روز شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ در مسجد جامع قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

  • نهمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و شهدای مدافع حرم و ۳۸ شهید گرانقدر قرقی مشهد در سی و چهارمین سالگرد شهادت پاسدار شهید حاج رضا محمدی قرقی و همزمان با روز بصیرت و شب ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب الکبری سلام الله علیها و شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در روز سه شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ در مسجد حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرک مهرگان (قرقی) واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.


بسمه تعالی

اولین یادواره شهید حاج رضا محمدی قرقی و شهدای قرقی همزمان با شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در روز جمعه 1390/10/11 برگزار گردید. 

 

 

اولین یادواره شهید حاج رضا محمدی قرقی و شهدای قرقی همزمان با شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در روز جمعه 1390/10/11 در زادگاهشان برگزار گردید.
در این مراسم پس از قرآن خوانی و اقامه نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت اربعین و مداحی مراسم ادامه یافت.
در ادامه با سخنرانی در مورد شهید محمدی و جبهه و جنگ مراسم پیگیری شد.






 

 

دومین یادواره شهید حاج رضا محمدی قرقی و شهدای قرقی همزمان با اربعین حسینی در روز جمعه 1391/10/12 برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سومین یادواره شهید حاج رضا محمدی قرقی و شهدای قرقی همزمان با شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در روز  پنج شنبه 1392/10/12 برگزار گردید.

 

چهارمین یادواره شهید حاج رضا محمدی قرقی و شهدای قرقی همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در روز  سه شنبه 1393/10/9 برگزار گردید.

 

چهارمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و 36 شهید گرانقدر قرقی مشهد مقدس همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام  در روز سه شنبه نهم دیماه 1393 مصادف با روز بصیرت در زادگاهشان برگزار گردید.

 

 

در این مراسم کتابچه هایی مزین به عکس شهدا و با عنوان صلوات و دعا برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) قبل از قرائت آن صلوات شریف، بین حاضرین توزیع گردید.

 

 

 

 

این مراسم با نمایش تصاویر و کلیپ هایی از سال های دفاع مقدس شروع و بعد از سخنرانی حاج آقای حسین زاده پیرامون خاطرات جنگ و مسایل روز و همچنین حضرت ولی عصر (عج) و امام حسن عسکری (ع)  و مداحی آقای مداح پی گیری شد. سپس کلیپی از شهدای قرقی پخش گردید و پس از قرائت دعای صلوات توسط حاج آقای خاتونی دوباره کلیپی از فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی پخش شد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

 

 

با مداحی آقای خسرو ضعیف و آقای خلیق مراسم با پخش کلیپی از شهدای قرقی ادامه یافت.

 


در پایان با پذیرایی از میهمانان و صرف غذای متبرک به عطر شهدا و از سفره با برکت آقا امام حسن عسکری علیه السلام مراسم خاتمه یافت.



بسم الله الرحمن الرحیم

پنجمین یادواره شهید محمدی قرقی

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
امام خامنه ای

 

پنجمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی پنجشنبه 1394/10/10 همزمان با ولادت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام برگزار گردید.

 

 

 

و در پایان 700 تقویم سال 95 منقش به عکس شهید محمدی قرقی و همرزمان شهیدش به تمامی شرکت کنندگان در یادواره از طرف پایگاه فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی اهداء گردید.

 

                                                 
همزمان با ایام ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام پنجمین یادواره فرمانده شهید
حاج رضا محمدی قرقی و 36 همسنگر شهیدش برگزار گردید.


 سپس یکی از راویان جبهه جنگ درمورد فضای حاکم در جبهه‌ها و نقش و تاثیر شهدا در زندگی کنونی ما و دشمن شناسی و دفع فتنه در حال حاصر و اطاعت از رهبری سخنرانی نمودند.
بعد از سخنان راوی، مداح اهل بیت آقای خسرو ضعیف قسمتهایی از وصیت نامه شهید محمدی قرقی را قرائت و سپس فضای مجلس را با نوحه های جبهه و جنگ عطر آگین نمودند.

 در ادامه بعداز قدردانی از پیر غلامان امام حسین و خادمین شهدا جلسه تودیع و معارفه پایگاه شهید کشمیری انجام گرفت
و سپس برای اولین بار تصاویر 37 شهید قرقی توسط پایگاه فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی در غالب یک کلیپ رونمایی گردید.

در پایان با غذای متبرک شهدا و اهل بیت علیهم السلام از میهمانان گرامی پذیرایی به عمل آمد.

 پس از صرف شام، 700 تقویم سال 95 منقش به عکس شهید محمدی قرقی و همرزمان شهیدش به تمامی شرکت کنندگان در یادواره از   طرف پایگاه فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی اهداء گردید.

 از تمام عزیزان اعم از زن و مرد که در این محفل شرکت نموده و زینت بخش یادواره شهدا بودند تشکر نموده و ان شاالله شفاعت شهدا برای امامی این عزیزان را آرزومندیم.

 در پایان از کمک و همکاری پایگاه سردار کشمیری و هیئت امنای مسجد جامع قرقی در برگزاری این یادواره، صمیمانه تشکر می نماییم.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ششمین یادواره شهید محمدی قرقی

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
امام خامنه ای
                                                 
همزمان با با روز حماسه 9 دی روز بصیرت ششمین یادواره فرمانده شهید
حاج رضا محمدی قرقی و 36 همسنگر شهیدش برگزار گردید.

بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم با قرائت دعای کمیل و دعای صلوات و سلامتی و ظهور امام زمان (عج) و زیارت عاشورا توسط حاج غلامرضا مداح آغاز گردید.

 

پس از پذیرایی حضار، یکی از روحانیون منطقه درمورد فضای حاکم بر جامعه و بصیرت افزایی و جریان شناسی و همچنین دفع فتنه و اطاعت از رهبری سخنرانی نمودند.

سپس شعر و مدحی زیبا درباره شهدا توسط مداح جوان اهل بیت علی خنجری سروده شد که باعث شور و حال و استقبال مستعمین گردید. که این شعر زیبا عبارت است از :

بس که در نزد خدا قدر و بها دارد شهید    ارتباط مستقیمی با خدا دارد شهید
 روز محشر سوی جنت بی حسابش می برند    چون  حسابی با خدای خود جدا دارد شهید
 نص قرآن مرگ بهر او شروع زندگی است    زآنکه روزی نزد ذات کبریا دارد شهید
 خون او هرگز نگردد خشک در دیوان عشق    چون خدا را در حقیقت خونبها دارد شهید
 هر زمینی کربلا هر روز عاشورایی اوست   چون نشانی از شهید کربلا دارد شهید
 لاف نبود گر بگویم پای میزان عمل   از خدای حقّ شفاعت در جزا دارد شهید
احترام خون او بر هر مسلمان واجب است     بس که خونش نزد حق قدر وبها دارد شهید
 گر در آتش پا نهد او را نسوزد چون خلیل     چون به دل حب ّ علی مرتضی دارد شهید
 افتخار شاعر ژولیده فردا این بود          زآنکه فرزند سلحشوری فدا دارد شهید

در ادامه یکی از راویان جبهه جنگ به نام آقای کافی، درمورد فضا و حال و هوای جبهه‌ها و رزمندگان و نقش و تاثیر شهدا در زندگی کنونی ما و دشمن شناسی خاطره گویی نمودند.

بعد از سخنان راوی، مداح اهل بیت آقای خسرو ضعیف قسمتهایی از وصیت نامه شهید محمدی قرقی را قرائت و سپس فضای مجلس را با نوحه های جبهه و جنگ عطر آگین نمودند.

 پس از قدردانی از همرزمان شهید و رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس، هدایایی از طرف یادواره شهید محمدی قرقی به این عزیزان تقدیم گردید.

 

 

 

 

بعد از پخش کلیپ معرفی و تصاویر 37 شهید قرقی، از خانواده های شهدای قرقی و خانواده های شهدای حاضر در یادواره تجلیل به عمل آمد.


در پایان با غذای متبرک شهدا و اهل بیت علیهم السلام از میهمانان گرامی پذیرایی به عمل آمد.

 پس از صرف شام، نیز با قلمدان های منقش به عکس شهید محمدی قرقی و گزیده ای از وصیت نامه شهید به همراه تصویر امام و رهبری به شرکت کنندگان و حاضرین، از طرف یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی اهداء گردید.

 

 

 از تمام عزیزانی که در این محفل شرکت نموده و زینت بخش یادواره شهدا بودند تشکر نموده و ان شاالله شفاعت شهدا را برای تمامی این عزیزان آرزومندیم.

 


 در پایان از کمک و همکاری هیئت امنای مسجد جامع قرقی و حوزه 6 ناحیه حر، که ما را در برگزاری یادواره ششم یاری نمودند، صمیمانه تشکر می نماییم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سم الله الرحمن الرحیم

هفتمین یادواره شهید محمدی قرقی

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
امام خامنه ای
                                                 
هفتمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و ۳۸ شهید گرانقدر قرقی مشهد در آستانه سی و دومین سالگرد شهادت پاسدار شهید حاج رضا محمدی قرقی در روز جمعه ۱۳۹۶/۱۰/۰۸ همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه المعصومه سلام الله علیها در مسجد الزهرا قرقی واقع در زادگاه شهید محمدی قرقی برگزار گردید.

بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مراسم با قرائت قرآن و دعای صلوات و سلامتی و ظهور امام زمان (عج) و زیارت عاشورا آغاز گردید.

 

پس از پذیرایی مختصر حضار، یکی از مدافعان حرم قرقی از خاطرات و رزم های خود در سوریه کفتند و درمورد فضای حاکم بر جامعه و بصیرت افزایی و جریان شناسی و همچنین دفع فتنه و اطاعت از رهبری سخنرانی نمودند.

 

 

در ادامه یکی از راویان جبهه و جنگ به نام آقای سید جواد کافی، درمورد فضا و حال و هوای جبهه‌ها و رزمندگان و نقش و تاثیر شهدا در زندگی کنونی ما و دشمن شناسی خاطره گویی نمودند.

بعد از سخنان راوی، مداح اهل بیت آقای توسلی به مناسبت رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با صدای زیبایشان مرثیه خوانی نمودند.

 

 

 

بعد از پخش کلیپ معرفی و تصاویر 38شهید قرقی، از خانواده های مدافعان حرم قرقی با اهدای جوایزی در یادواره تجلیل به عمل آمد.

 

در پایان با غذای متبرک شهدا و اهل بیت علیهم السلام از میهمانان گرامی پذیرایی به عمل آمد.

 پس از صرف ناهار، نیز با قلمدان های منقش به عکس شهید محمدی قرقی و گزیده ای از وصیت نامه شهید به همراه تصویر امام و رهبری به شرکت کنندگان و حاضرین، از طرف یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی اهداء گردید.

 

 

 

 از تمام عزیزانی که در این محفل شرکت نموده و زینت بخش یادواره شهدا بودند تشکر نموده و ان شاالله شفاعت شهدا را برای تمامی این عزیزان آرزومندیم.

 


 در پایان از کمک و همکاری هیئت امنای مسجد الزهرا قرقی و حوزه 6 ناحیه حر، که ما را در برگزاری یادواره هفتم یاری نمودند، صمیمانه تشکر می نماییم.

 

 

 

 

سم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

 

هشتمین یادواره شهید محمدی قرقی

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
امام خامنه ای
                                                 
هشتمین یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی و ۳۸ شهید گرانقدر قرقی مشهد در آستانه سی و سومین سالگرد شهادت پاسدار شهید حاج رضا محمدی قرقی و همزمان با روز بصیرت و ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در روز شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ در مسجد جامع قرقی واقع در زادگاه شهید برگزار گردید.

 


بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم با قرائت قرآن توسط آقای کاظم کشمیری و دعای صلوات و سلامتی و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زیارت عاشورا آغاز گردید. پس از پذیرایی مختصر حضار، با پخش سرود ملی جمهوری‌اسلامی ایران و صلوات خاصه علی بن موسی الرضا علیه السلام مراسم رسما آغاز گردید.

سخنرانی حجت الاسلام پژمانفر، نماینده ولایی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره بصیرت و خاطرات دفاع مقدس و نقش آفرینی شهدای گرامی، محفل شهدا را به اوج خود رساند.

حجت الاسلام پژمانفر ضمن تجلیل از شهدای والا مقام قرقی، به اطاعت از امام و رهبری در وصیت نامه شهدا اشاره نمودند و حضار را به بصیرت و از خودگذشتگی شهدا متذکر نمودند.

ایشان همچنین از سنگ اندازی بعضی از دولتمردان و نمایندگان مجلس در مسیر انقلاب و معیشت مردم گلایه نمودند و مردم را به هوشیاری و حمایت از رهبری دعوت نمودند.

بعد از سخنان نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، مداح اهل بیت آقای علی خنجری به مناسبت نهم دی روز بصیرت با صدای زیبایشان در مدح امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام نیز مدیحه سرایی نمودند.

بعد از پخش کلیپ هایی از دفاع مقدس و بصیرت افزایی، شاعر انقلابی خسرو ضعیف شعر زیبایی در وصف شهدای قرقی سرودند که مورد استقبال و همراهی حضار قرار گرفت.

مراسم با سخنان و دعای حاج آقای ملکی رییس بنیاد شهید مشهد ختم گردید.

در پایان با غذای متبرک شهدا و اهل بیت علیهم السلام از میهمانان گرامی پذیرایی به عمل آمد.

پس از صرف شام، نیز عطرهای متبرک رضوی و بسته های آموزشی قرآنی به شرکت کنندگان و حاضرین، از طرف یادواره فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی اهداء گردید.

شایان ذکر است که نماینده متواضع و مردمی مشهد جناب حجت الاسلام پژماتفر و حاج آقای ملکی و دیگر مسئولین همراه با روی باز و با افتخار در سفره معطر به یاد شهدا در کنار مردم و حضار در هشتمین یادواره شهید محمدی و شهدای قرقی شرکت نمودند.

از تمام عزیزانی که در این محفل شرکت نموده و زینت بخش یادواره شهدا بودند تشکر نموده و ان شاالله شفاعت شهدا را برای تمامی این عزیزان آرزومندیم.

در پایان از کمک و همکاری هیئت امنا و روحانی مسجد جامع قرقی و حوزه ۶ ناحیه حر، که ما را در برگزاری یادواره هشتم یاری نمودند، صمیمانه تشکر می نماییم.

شادی ارواح طیبه شهدا به خصوص شهدای قرقی صلوات

الـلَّـهــُمَّ صــَلِّ عَـلَـى مُـحَمَــّـدٍ و آلِ مُـحَـمــَّدٍ و عَـجِّـلْ فَرَجَــهم 

انتشار و برداشت مطالب کانال با ذکر صلواتی آزاد می باشد.

کانال «جامع شهید محمدی قرقی»

https://sapp.ir/pshrmq

صفحه هورسا «فرمانده شهید حاج رضا محمدی قرقی»

https://www.hoorsa.com/pshrmq

وبلاگ «ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی»

http://pshrmq.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۹
شهید محمدی قرقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی