ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی

*وب سایتی در راستای فرهنگ شهادت و ایثار . شهدای قرقی مشهد مقدس *مرگ برای ما ننگ بود - شهادت میراث و افتخار ماست *

ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی

*وب سایتی در راستای فرهنگ شهادت و ایثار . شهدای قرقی مشهد مقدس *مرگ برای ما ننگ بود - شهادت میراث و افتخار ماست *

ستاد یادواره های شهید محمدی و شهدای قرقی

*پاسدار شهید حاج رضا محمدی قرقی*
- موسس و فرمانده پایگاه امام رضا علیه السلام
- فرمانده حفاظت مقر سیلو سنندج
- فرمانده تخریب گردان عبدالله، تیپ ۱۸ جوادالائمه

ورشکسته ی امام حسین علیه السلام

پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۷ ق.ظ

با شروع شدن ایام محرم و برپایی مجالس عزاداری های امام حسین علیه السلام مطالبی درباره هزینه های  اضافی و اسراف کاری در این مورد توسط دشمنان اهل بیت نوشته و متاسفانه بوسیله افراد ساده اندیش ترویج می‌شود تا بتوانند به خیال واهی خود این مجالس را از رونق بیاندازند. 

🌹درباره مجالس و عزاداری های امام حسین علیه السلام روایات و سفارشات زیادی وارد شده است.


🌹بنابراین هر انسانی با هر دین و مذهبی در راه آن امام شهید و کشته عطشان هزینه می نماید.


🌹اما هزینه کردن تنها کافی نیست بلکه باید تمام زندگی ات را در حد ورشکستگی برای آن امام مظلوم هزینه نمایی.


🌹 زیرا امام حسین علیه السلام تمام زندگی و مال و جانش را در راه خداوند فدا نمود.


🌹به هر حال به هر اندازه و با هر عقیده ای هزینه کردن برای امام حسین دارای اجر و پاداش است حتی اگر برای ریا باشد.


🌹زیرا امام حسین حسابش با بقیه فرق می کند.


🌹لذا به هیچ وجه نباید درمورد هزینه کردن در دستگاه و مجالس امام حسین اشکال گرفت و بهانه تراشی و شبه افکنی نمود.


🌹پس باید از دخالت در دستگاه پر عظمت امام حسین پرهیز نموده و به هر میزانی که می توانیم در برپایی مجالس عزاداری و روضه خوانی امام حسین علیه السلام تلاش نماییم.


🌹و بهتر اینکه تا حد ورشکستگی پیش برویم.


🌸 فروش فرزند در بازار برده فروشها به خاطر بر پایی روضه امام حسین علیه السلام


🌹یکی از شیعیان در بصره سالی ده شب در خانه اش دهه عاشورا روضه خوانی می کرد این بنده خدا ورشکست شد و وضع زندگی اش از هم پاشیده شد حتی خانه اش را هم فروخت.


🌹نزدیک محرم بود با همسرش داخل منزل روی تکه حصیری نشسته بودند یکی دو ماه دیگر بنا بود خانه را تخلیه کنند، و تحویل صاحبخانه بدهند و بروند.


🌹همسرش می گوید: یک وقت دیدم شوهرم منقلب شد و فریاد زد.

گفتم : چه شده ؟ چرا داد می زنی ؟


🌹گفت : ای زن ما همه جور می توانستیم دور و بر کارمان را جمع کنیم ، آبرویمان یک مدت محفوظ باشد، اما بناست آبرویمان برود. گفتم : چطور؟ 


🌹گفت : هر سال دهه عاشورا امام حسین (علیه السلام) روی بام خانه ما یک پرچم داشت مردم به عادت هر ساله امسال هم می آیند ما هم وضعمان ایجاب نمی کند و دروغ هم نمی توانیم بگوئیم آبرویمان جلوی مردم می رود. 


🌹یکدفعه منقلب گردید، گفت : ای حسین مپسند آبرویمان میان مردم برود، قدری گریه کرد.


🌹همسرش گفت : ناراحت نباش یک چیز فروشی داریم . گفت : چی داریم ؟ گفت : من هیجده سال زحمت کشیدم یک پسر بزرگ کردم پسر وقتی آمد گیسوانش را می تراشی و فردا صبح دستش را می گیری می بری سر بازار، چکار داری بگوئی پسرم است ، بگو غلامم است.

و به یک قیمتی او را بفروش و پولش را بیاور و این چراغ محفل حسینی را روشن کن.


🌹مرد گفت : مشکل می دانم پسر راضی بشود و شرعاً نمی دانم درست باشد که او را بفروشیم یا نه. 


🌹زن و شوهر رفتند خدمت علماء و قضیه را پرسیدند، علماء گفتند: پسر اگر راضی باشد، اشکالی ندارد.


🌹پس از بازگشت یک وقت دیدند در خانه باز شد پسرشان وارد شد.


🌹پسر می گوید وقتی وارد منزل شدم دیدم مادرم مرتب به قد و بالای من نگاه می کند و گریه می کند، پدرم مرتب مرا مشاهده می کند اشک می ریزد گفتم : مادر چیزی شده ؟ مادر گفت : پسر جان ما تصمیم گرفته ایم تو را با امام حسین (علیه السلام) معامله کنیم.


🌹پسر گفت : چطور؟ جریان را نقل کردند پسر گفت : به به حاضرم چه از این بهتر. 


🌹شب صبح شد گیسوان پسر را تراشیدند، پدر دست پسر را گرفت که به بازار ببرد پسر دست انداخت گردن مادرش و مقدار بسیار زیادی گریه کردند و از هم جدا شدند. 


🌹پدر، پسر را آورد سر بازار برده فروشان، به آن قیمتی که گفت، تا غروب آفتاب هیچکس نخرید، غروب آفتاب پدر خوشحال شد، گفت : امشب هم می برمش خانه یکدفعه دیگر مادرش او را ببیند فردا او را می آورم و می فروشم.


🌹تا این فکر را کردم دیدم یک سوار از در دروازه بصره وارد شد و سراسیمه نزد ما آمد بمن سلام کرد جوابش را دادم. 


🌹فرمود: آقا این را می فروشی؟ (نفرمود غلام یا پسرت را می فروشی) گفتم : آری. فرمود: چند می فروشی؟ گفتم : این قیمت، یک کیسه ای بمن داد دیدم دینارها درست است.

فرمود: اگر بیشتر هم می خواهی بتو بدهم، من خیال کردم مسخره ام می کند. گفتم : نه . فرمود: بیا یک مشت پول دیگر بمن داد. فرمود: پسر جان بیا برویم . 


🌹تا فرمود پسر بیا برویم، این پسر خود را در آغوش پدرش انداخت، مقدار زیادی هم گریه کرد بعد پشت سر آن آقا سوار شد و از در دروازه بصره رفتند بیرون. 


🌹پدر می گوید: آمدم منزل دیدم مادر منتظر نتیجه بود گفت : چکار کردی ؟ گفتم : فروختم.

یک وقت دیدم مادر بلند شد گفت : ای حسین به خودت قسم دیگر اسم بچه ام را به زبان نمی برم.

.

🌹پسر می گوید: دنبال سر آن آقا سوار شدم و از در دروازه بصره خارج شدیم بغض راه گلویم را گرفته بود بنا کردم گریه کردن، یک وقت آقا رویش را برگرداند، فرمود: پسر جان چرا گریه می کنی؟ گفتم آقا این اربابی که داشتم خیلی مهربان بود، خیلی با هم الفت داشتیم، حالا از او جدا شدم و ناراحتم.


🌹فرمود: پسرم نگو اربابم بگو پدرم. گفتم : آری پدرم. فرمود: می خواهی برگردی نزدشان؟ گفتم : نه. فرمود: چرا؟ گفتم : اگر بروم می گویند تو فرار کردی . 


🌹فرمود: نه پسر جان ، برو پائین من را پائین کرد، فرمود: برو خانه. گفتم : نمی روم، می گویند تو فرار کردی.


🌹فرمود: نه آقا جان برو خانه اگر گفتند فرار کردی بگو نه، حسین مرا آزاد کرد. یک وقت دیدم کسی نیست. 


🌹پسر آمد در خانه را کوبید مادر آمد در را باز کرد. گفت : پسرجان چرا آمدی؟ دوید شوهرش را صدا زد گفت : بتو نگفته بودم این بچه طاقت نمی آورد، حالا آمده.

پدر گفت : پسر جان چرا فرار کردی؟ 


🌹گفتم : پدر بخدا من فرار نکردم. گفت : پس چطور شد آمدی؟ گفتم : بابا حسین آزادم کرد.


📚 ۱- قافله اشک ص ۲۰.

۲. داستانهای شگفت، شهید دستغیب.


@pshrmq


🇮🇷 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 🇮🇷


🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۳۰
شهید محمدی قرقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی